Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Ελευθερία ή Γυναίκα


Μια ζωή σαν παραμύθι 

Μιλάμε για την Ελένη Μπούκουρη-Αλταμούρα, την πρώτη Ελληνίδα ζωγράφο, που αποποιήθηκε τη γυναικεία ενδυμασία της, προκειμένου να σπουδάσει το 1848 στη Ρώμη, στη σχολή των Ναζαρηνών ζωγράφων, ζωγραφική, κάτι που τότε απαγορευόταν για τις γυναίκες. Μιλάμε για την ελευθερία, για το απεκδύομαι ό,τι είμαι, ό,τι περιμένουν οι άλλοι να είμαι, αφήνω το κελί που μου έχει προ πολλού και από τα γεννοφάσκια μου ετοιμάσει η κοινωνία, ξεγράφω την προίκα και μπαίνω σε ένα καράβι. Μες σε θαλασσοταραχή και αντάρα, αγνοώντας αν και πότε θα γαληνέψει. Διαλέγω τη θύελλα και όχι την ανελευθερία. Διαλέγω να είμαι η Ελένη και όχι η Ελένη των άλλων. Γίνομαι πρώτα ο Κανένας, για να βρω την Ελένη. Τον εαυτό μου να βρω. 


Ο γιος της Ελένης και του Σαβέριο Αλταμούρα, ένας από τους πιο σπουδαίους Έλληνες θαλασσογράφους, Ιωάννης Αλταμούρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου